Bánj okosan a testeddel!

Bánj okosan a testeddel!

Ahhoz, hogy munkát találj Ausztriában, - mint azt már oly sokszor hangsúlyoztuk mi is - meg kell tanulnod a nyelv fortélyait.

Ez hatalmas előrelépés a sikeres munkavállalás felé, ugyanakkor korántsem jelent mindent!

Ha hiszed, ha nem, a testbeszéd az egyik legfontosabb dolog, amellyel az ember képes megnyerni a munkáltatók bizalmát.

Ebben a cikkben a viselkedéskultúrákról és mintázatokról tanulhatsz: megmutatjuk neked a magabiztos pályázók testbeszéd-titkait, amelyeket nem csak a munkavállalás kezdetén, hanem a munka során is kamatoztatni tud az ember.

Cikkünk második felében a vendégek legtipikusabbjait vázoljuk majd fel neked, hogy ne érhessen váratlanul semmilyen nehéz helyzet.

Kezdjük is az állásinterjúval...

Sokunknak volt már rossz tapasztalata az interjúk kapcsán.

Gyakran úgy érezzük, eleget készültünk, kialudtuk magunkat, felvettük a legszebb ruhánkat, megbeszéltük a párunkkal, barátainkkal, testvérünkkel, gyakorlatilag még az utca emberével is, minden második szembejövő járókelővel, hogy fogjuk majd elő- és eladni magunkat a szituációban, sőt, még a cégről való tudnivalókat is bemagoltuk – mégsem sikerül.

Ilyenkor letörtek vagyunk, és kevésnek érezzük a teljesítményünket, bizonyos esetekben saját magunkat is.

Mert valójában fogalmunk sincs róla – nekem legalábbis nagyon sokáig nem volt – hogy a testbeszédünk hibáinak köszönhető a sikertelenségünk…

Kezdjük is az állásinterjúval...

De mégis mit jelent ez?

Azt, hogy az emberi viszonyokban a kommunikáció 80%-át a testbeszéd teszi ki.

Minden kiül a testünkre, a stressz, a szorongás, a határozatlanság – lehet, hogy a hangunkat megedzettük a remegés ellen, de a térdünk attól még ugyanúgy megroggyan beszéd közben…

A munkáltatóink első benyomását az arckifejezésünk, a testtartásunk, és a gesztusaink határozzák meg.

Ezt valahol szomorú lehet tapasztalni azoknak az embereknek, akik kevésbé tudatosak ilyen szempontból, ugyanakkor van egy jó hírem: a testbeszéd bizony tanulható!

A szakértők szerint a következőket érdemes megjegyeznünk, ha sikeresek akarunk lenni:

  1. Túljátszás

Nagyon fontos, hogy az ember megtalálja a saját magabiztossága egy olyan fokát, amely nem minősül a ló túloldalának.

Gyakran előfordul, hogy a visszafogottabb emberek viselkedése átcsap előadó művészetbe, drámai betéteket és hangzatos monológokat kezdenek el mondani, amellyel rögtön leleplezik saját hiteltelenségüket.

Ez legalább annyira irreális viselkedés, mint amikor egy extrovertált személy görcsösen próbálja visszafogni magát.

Találd meg az arany középutat!

  1. Helyezkedés

Az állásinterjúk legtöbbször ülő testhelyzetben zajlanak.

Ez ugyanakkor nem azt jelenti, hogy legyökerezett lábakkal, egyetlen testtartásban kell végigülni a beszélgetést.

Vegyünk fel egy kényelmes, ugyanakkor az alkalomhoz illő pozíciót, és időnként változtassunk testhelyzetet, ügyelve arra, hogy megfelelő távolságban maradjunk a beszélgetőpartnereinktől!

Lehetőleg ne dőljünk hátra, a háttámlához szorulva, mert az érdektelenséget sugallhat.

  1. A gesztusok ereje

Az ember hajlamos abba a téves következtetésbe esni, hogyha lóbálja a karjait magyarázás közben, akkor meglehetősen meggyőzőnek fog hatni.

Ez a túlzásba vitt gesztus azonban a hallgatóság számára két dolgot jelent: a beszélő vagy nagyon agresszív, vagy nagyon bizonytalan.

Szóval semmiképpen sem érjük el a célunkat.

Kerüljük a mutatóujjakkal való mutogatást is, illetve semmiképp se tegyük keresztbe a lábainkat vagy a karjainkat.

Ezzel ugyanis azt sugalljuk, hogy elzárkózunk a másik féltől.

Mindemellett érdemes a térdek és a lábfejek állására is ügyelni: legjobb esetben érdemes teljes testtartásunkkal afelé fordulni, akihez éppen beszélünk, vagy aki éppen minket igyekszik megszólítani.

A gesztusok fő funkciója az, hogy hangsúlyozzák a hangsúlyos mondandót – szóval okosan és vigyázva használjuk őket.

  1. A mimikát se feledd!

Az arckifejezés rendkívül fontos tényező, és bizony ez is a testbeszéd része.

Ne vigyorogjunk, és ne biggyesszük az ajkunkat.

Egy harmonikus, jóindulatú mosoly csücsüljön a szánk szélén, ami azt sugározza majd, hogy biztosak vagyunk magunkban és a dolgunkban, és hogy jól érezzük magunkat ott, ahol éppen vagyunk.

A szakértők szerint a következőket érdemes megjegyeznünk, ha sikeresek akarunk lenni:

Ha ezekre a pontokra ügyelsz, szinte garantált a siker!

A tanácsadók általában azt javasolják, hogy tükör előtt gyakoroljunk, ne csak a helyes gesztusokat, hanem azokat is jegyezzük meg jól, amelyek a hibásak, hogy mind tudatosítani tudjuk magunkban az elvetendőt – a tudatosított mozzanatokra kell ráíródnia a helyes viselkedésnek.

Ezeket a tanácsokat természetesen nem pusztán az állásajánlat során hasznos megtartani: ha ausztriai munkád során szükséges, hogy gyakran érintkezz emberekkel, érdemes észben tartanod ezeket a trükköket, hogy jó benyomást kelts!

Ha gyakran érintkezel emberekkel…

Ha gyakran érintkezel emberekkel…

Akkor tudod, hogy például a vendéglátós szférában sok az elégedetlen vendég, és mivel ahány ember annyi reakció, nehéz nekik megfelelni, és a helyes viselkedést választani egy-egy szituációban, úgy reagálni, ahogyan a legjobb az adott helyzetben.

Mi most kategorizáltunk számodra néhány problémás típust – reméljük, hogy hasznodra válik majd ez a válogatás. Íme néhány tipp, hogyan lehet őket a legjobban kezelni!

A fösvény

Ha azzal a típusú vendéggel van dolgod, aki mindenen spórolni akar, és mindig ügyködik valamit ennek érdekében, az egyetlen, amit tehetsz: hagyd rá.

Ennek a vendégnek minden tevékenykedése arra irányul, hogy csökkentse az elfogyasztott étel árát (például italt kérne leves helyett).

Ne próbálj meg semmit kifizettetni vele, amit nem akar elismerni, ha nagyon kiéleződne a helyzet, inkább szólj a főnöknek, hogy intézze ő.

Az udvarias kiszolgálás persze mindenképpen szükséges, azt soha, semmilyen körülmények között nem szabad elfelejtened!

A költekező

Ezt a vendégtípust könnyedén fölismered arról, hogy imád a figyelem középpontjában lenni, és lebegtetni a státusszimbólumait.

A költekezővel a legnagyobb gond talán az, hogy olykor tapintatlan és fellengzős – amikor egy ilyen típusú emberrel kerülsz kapcsolatba, az a legfontosabb, hogy megőrizd a nyugalmad, és ne hagyd, hogy provokáljanak!

A bizonytalan

Biztosan te is találkoztál már olyan vendéggel, aki abban sem volt biztos, hogy jó helyen jár-e.

Nem tudja, milyen szolgáltatást szeretne igénybe venni, mit egyen, mit igyon – neki barátsággal ajánlhatod a kedvenceidet az étlapról (egyéb szolgáltatási tevékenységek esetében a szolgáltatási listáról), vagy biztathatod akár új dolgok kipróbálására.

Ha jól bánsz vele, hidd el, ez a típus emlékezni fog a szívélyes kiszolgálásodra, és az is lehet, hogy a te jóindulatod miatt válik majd visszatérővé!

Az ideges

Mindig siet, azonnal tudni akarja az információkat, amikre azonnal szüksége van.

Ha nem kap elég kielégítő vagy gyors választ, azonnal megemeli a hangját, elégedetlenkedik.

Ezzel a vendéggel határozottan kell bánni, a megfelelő hangmagasságban beszélni, az udvariasság keretein belül.

Ha rájön, hogy te nem pazaroltad az idejét és méltó vagy rá, amikor legközelebb találkozik veled, tisztelettudóan köszön majd és emlékezni fog rád.

Persze még számos nagyobb kategóriát is létrehozhatnánk, de talán ezek azok, amelyek magukban foglalják az összes embert.

A barátkozós típus még fontos lehet a vendégek között, az ő csoportjuk fényes csillag tud lenni a sötét éjszakai égbolton, persze néha fárasztó is lehet egy hosszú, végigdolgozott nap után még egy ráadáscsevegés ezzel a típussal.

Az ideges

Forrás: hogastjob.com

Reméljük ismét hasznos információkhoz juttattunk az ausztriai munkavállalással kapcsolatban, és nagyobb önbizalommal vágsz majd bele a fentebb is illusztrált – olykor –két esélyes helyzetekbe!

Kérdésed van az ausztriai munkával kapcsolatban?
Tedd fel nekünk itt!

2009 óta több, mint 240 sikeres álláskeresőnk véleménye itt, akik a Tiroli Állások Szezonális Programmal jutottak ki

Krisztina véleménye2018. február 6.

Krisztina véleménye

"Az internetes kutatásaim során találkoztam a Tiroli Álláskeresővel. Elsőre, mint mindenki mást is, meghökkentett az összeg, és kételkedtem is a felsorolt szolgáltatások minőségében, vagy tényleges megvalósulásában a korábbi, más helyeken tapasztaltak alapján, de végül hallgattam az előzőleg elolvasott összes beszámolóra és MEGÉRTE. Mindenben a segítségemre voltak: tanácsokat adtak interjúk során, mire érdemes figyelni, mi az, amit mindenképpen kérdezzek meg, a pályázati anyagok példaértékű összerakásában és, ami a biztonság érzetet adja mind a napig, a folyamatos érdeklődésük a hogy létem felől illetve a 24 órán belüli válaszadásuk mindig megtörtént."